Today, it was the first time to be a sub teacher.
I think that it's a great experince for me.

I got two tutor students and a sub opprtunuty recently.
I need to say thanks to Mr. Thomas.
When I was in Taiwan, I had to teach him Chinese in English, it was an important experice.
That process trained me to improve my English quickly.
And it also proved that I am able to speak English in the whole class.

In this morning, I taught the students of the level 3.
They have already learned Chinese for two years.
It was an another challenge to me to speak simple Chinese in the whole class.
I still spoke some English in the class when I tried to explan the grammer and vocabularies.

I wanna say thanks to the Lord and Jasmine, too.
The sub opportunity is important for me.
I never thought I could have the chance.
I can fully understand where is my ability in the field of teaching Chinese lauguage.


今天,是我第一次成為代課老師
我想,這對我來說是個很棒的經驗

我最近得到了兩個家教的學生,和一個代課的機會
我想我需要謝謝湯先生
當我還在台灣的時候,我必須以英文教他中文,這是個很重要的經驗
過程中訓練我快速地增進我的英文能力
也證明了我有使英文教授全堂課的能力

在今天早上,我是教level 3的學生
他們已經學習英文兩年的
這對我來說是另一項挑戰,在整堂課用簡單的中文對話
我在解釋文法跟單字的時候,還是用了一點英文

我也想要謝謝主跟Jasmine
這的代課的機會對我來說很重要
我從來沒有想過我可以有這個機會
我可以完全地了解在中文教學的領域裡,我的能力在哪裡!!


arrow
arrow
    全站熱搜

    kaiy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()